top of page

3.den - Den, kdy jsme využili výhod Oahu Card

neděle 17. 2. 2013

Snad poprvé a naposledy vstáváme opravdu brzy ráno. Máme dovolenkový budíček ještě před sedmou (pro někoho se to může zdát už dost pozdě - ale nezapomínejte, že tu jsme v zimním období a tak se rozednívá až skoro před osmou a slunce zapadá kolem šesté) a po půl osmé už vyrážíme směr Honolulu a Ala Moana. Dnes totiž využíváme první ze třech dnů, na které máme předplacenou výhodnou Go OAHU CARD, kde v ceně asi 180USD (v té době byl kurz asi 20Kč/1usd ) - kde máme tři dny neomezených aktivit a vstupného. Na dnešek nás čeká plavba katamaránem, tour po Kualoa ranči (místo, kde se natáčí holywoodské trháky uprostřed mocných hor) a také klasický (a ano komerční) havajský večer.

A tak se před devátou naloďujeme na katamarán Makani, kde nás čeká dvouhodinová jizda včetně snídaně ve vodách oceánu kolem Honolulu.

Nejenže vidíme v průzračné vodě želvy, delfíny a habaděj rybek, tak nás čeká i bombastická dvojitá duha - nekonečná a krásně barevná přímo nad oceánem.

Nasedáme kolem jedenácté zase do auta s nezbytnou zastávku v našem oblíbeném Rossu (Ross dress for less - kdo zažil pobyt kdy v USA, tak má pochopení :) - trošku zklamaní a bez nákupu už pak jedem opět směr východní návětrná strana a Kualoa Ranch, kde máme booknuté atrakce: Fishpond Tour, Movie-sites Tour a Jungle Tour a to celé pak zakončíme typickým havajským večerem s večeří a s hula tanci a vyprávěním havajských legend.

Fishpond se Vám připomene třeba z filmu 50x a stále poprvé s Drew Barrymore. Movie sites obsahuje již jízdu busem s "jeepovou" úpravou po lokacích, kde se natáčela Godzilla, Jurský park, Hawaii 5-0, Pearl Harbor a bezpočet dalších.

Jungle Tour nás vezme vojenským jeepem opravdu do hor s krásnými výhledy na oceán.

Na Kualoa Ranch už na nás čeká Chris z našeho ubytka a podniká atrakce s námi. Fishpond tour je takové trošku nudnější a pomalejší - žádné dobrodrůžo - ale zase krásné výhledy na Oahu a mocné pohoří Koolou Mountain Range - to Vás dostane!

Movies Sites Tour Vás proveze značnou částí parku - i takovou "divokou" mezi koňmi a skotem. Jelikož už bylo pozdní odpolko - zase jsme si užili toho krásného zlatavého světla. Kličkovali jsme mezi různými částmi s cedulkami, kde se jaký filmový trhák natáčel a viděli třeba i obří godzillí šlápotu. Zajeli k "jeskyni", kde bylo jakoby muzeum s plakáty všech velkofilmů, které se tu natočili a odkud byla i krásná vyhlídka na východní pobřeží pod námi.

Ještě nás čekala jízda vojenským autem vysoko do hor nad rančem, kde se otvírali ještě hezčí výhledy. Jízda byla akční a tak jsme už trošku "pobouchaní" hltali pohledy jako třeba tento:

Džípem to nekončí a ještě nás čeká havajské lau s hula tanci a vyprávěním mystických havajských legend. Tento havajský večer je míň komerční než ostatní, ale i tak to je jasná turistická atrakce :)

Holky havajský jsou opravdu nádherný ženský - což uzná nejen mužská, ale i dámská část osanezstva. Vystoupení je nepřeplácané, rytmické a éterické.

Já jsem spokojená a klidně už bych to valila směr NorthShore a užívala klidu u oceánu. Tady však dochází k naší první holčičí rozepři mezi mnou a Jajkou, která chce za každou cenu do víru velkoměsta a poznávat nové lidi.

A tak odevzdaně rezignuji a ještě se vracíme dneska znovu směr hlavní město, jelikož centrum Honolulu není žádná sranda a určitě ne žádná levná sranda - po době hledání parkujeme v hotelu Sheraton, kde za tři hodiny parkingu zaplatíte víc jak 15USD - no nekup to. V nóbl hotelu u pláže (musím uznat, že aspoň s fajn výhledem na noční nebe a oceán) dáváme asi dvě tři pivka, jejichž cenu si už radši nevybavuju (a ano stejně jsme se s nikým novým neseznámili - jelikož Honolulu vyhledávají spíše starší důchodci či komerčňáci, kteří se třeba ani na NorthShore nedostanou, protože jim stačí hotelový komplex s animačním programem - ani nevědí o co přichází a hlavně - pak už je jedno jestil se válíte v hotelu v Evropě či přes půlku světa).

Aby dobrodrůža pro dnešní den nebylo málo - z Honolulu se vracíme nějak mezi první a druhou ranní - já už na zadní sedačce lehce podřimuju. A ejhle vypadá to, že máme za zády policii - Janča, která řídí nezastavuje v domnění, že jede ambulance. Když nám to pak dojde, zastavujeme a od policajtů se dozvídáme, že jsme překročili rychlost asi o 20 mílí za hodinu :) Páni policajti jsou milí a chápaví a tak Jajce odpouští přestupek bez pokuty a pouští nás pouze s domluvou. Popřejí nám i šťastný zbytek cesty domů a hezkou dovču.

Po druhé ráno potkáváme na ubytku poprvé i našeho domácího - surfaře Stevea, který hodně často pendluje mezi Oahu a Maui, kam jezdí surfovat a tak to je také poprvé a naposled, co ho za náš týdenní pobyt potkáme :)

Featured Posts
Zkuste to později
Až budou příspěvky zveřejněny, uvidíte je zde.